Meta i objectius de l’ATB

La meta principal d’ATB és augmentar l’autoconeixement per a millorar la pròpia capacitat d’autogestió i d’autoregulació personal: física, vital-emocional i mental.

Per aconseguir aquesta meta ens proposem explorar els diferents plans de l’ésser i els patrons de funcionament de cadascun d’aquests plans per trobar i integrar maneres més satisfactòries  d’utilitzar-se.

Meta

La meta principal d’ATB és escoltar-se a un mateix, als altres, a l’entorn immediat i al món natural amb la finalitat d’obtenir autoconeixement per a millorar la pròpia capacitat d’autogestió i d’autoregulació personal: física, física subtil, vital-emocional i mental.

Explorant els diferents plans de l’ésser (físic, físic subtil, vital-emocional i mental) ens adonem dels patrons de funcionament de cada pla, i podem trobar així maneres d’utilitzar-se més satisfactòries i d’integrar tots aquests plans al voltant del nostre ésser més profund. Aquesta integració facilita un funcionament més harmònic i complet de tot l’ésser, aportant un sentiment de plenitud i realització.

Per a nosaltres, la millor manera d’aconseguir aquesta meta tan àmplia és descobrir i explorar el cos i, a través del cos, la consciència de l’ésser com un tot i de les diferents parts que el formen.

Utilitzant els sentits de forma més conscient, lliure de judicis i idees preconcebudes, la persona pot gestionar millor la seva ment, les seves emocions i el seu cos.

Així, la persona pot discernir amb més claredat com dirigir la seva vida i crear el seu propi manual d’instruccions.

Objectius

Per aconseguir la meta principal establim els objectius següents:

  • Desenvolupar el que anomenem “escoltar per comprendre”.
  • Perfeccionar i refinar els sentits i interioritzar-los.
  • Millorar l’atenció, la concentració i la capacitat d’estar presents.
  • Augmentar l’autoconeixement explorant les diferents parts de l’ésser i adonar-se que aquestes diferents parts estan interrelacionades entre elles.
  • Comprendre els propis patrons de funcionament i l’ús d’un mateix.
  • Descobrir, acceptar els propis límits i treballar sobre ells. Descobrir i acceptar els límits dels altres.
  • Adonar-se’n del propi ritme i el dels altres.
  • Prendre consciència dels patrons de respiració, els seus efectes en les diferents parts de l’ésser i de com la respiració pot ser utilitzada per efectuar canvis en un mateix.
  • Adquirir eines per a la relaxació física, vital-emocional i mental.
  • Aprendre a reconèixer, comprendre i gestionar les emocions.
  • Desenvolupar la consciència de l’estructura física per poder utilitzar-nos de manera més eficaç i desenvolupar el sentit cinestèsic.
  • Adquirir memòries sensorials de referència.
  • Desenvolupar l’actitud d’observador intern.
  • Adonar-se’n de l’espai interior i exterior.
  • Desenvolupar un ampli sentit del respecte, la paciència, la responsabilitat, la confiança i la seguretat en un mateix.
  • Millorar la capacitat d’adaptar-se i ser flexibles.
  • Desenvolupar aptituds per col·laborar millor amb els altres.

Objectius específics per a l’etapa infantil

  • Domini bàsic de l’atenció i la capacitat d’estar present.
  • Habilitats per notar canvis que s’esdevenen en un mateix i al voltant d’un mateix.
  • Llibertat i fluïdesa en l’estructura física.
  • Adonar-se de la respiració.
  • Conèixer les diferents parts del cos, aprendre a sentir-les i diferenciar-les i notar la seva particular manera de moure’s.
  • Consciència de la lateralitat.
  • Desenvolupar habilitats socials i la consciència d’un mateix i dels altres.
  • Desenvolupar la pròpia capacitat d’imaginació i creativitat, la curiositat i les ganes de descobrir.